I medlemsavgiften ingår det mesta av den verksamhet vi genomför. När vi har läger och hajker tillkommer oftast en extra avgift. För att kunna hålla nere avgifter för läger och hajker samlar vi in pengar till vårt lägerkonto genom olika aktiviteter så som Påskauktionen, lotterier, inventering på HEMKÖP och genom att vara Parkeringsvärdar under Dansbandsveckan m.m. Allt för att hålla nere kostnaderna och göra det möjligt för alla att kunna vara med. Här hjälps vi alla åt efter bästa förmåga.

Just nu är medlemsavgiften i vår kår 250 kronor per termin och för ledare är avgiften 10:- kronor.

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i distrikt och Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor.